1. Informācija par kādu fenomenu, piemēram, būtni, objektu, kas palīdz to atšķirt, identificēt starp citiem līdzīgiem fenomeniem. 2. Informācija, kas raksturo kādu fenomenu, piemēram, būtni, procesu, stāvokli, sniedzot aprakstošas ziņas par šo fenomenu. Dati var būt izteikti skaitliski, t.i., kvantitatīvi, un tekstveidā, t.i., aprakstoši. Izglītībā tiek izmantoti dati, kas raksturo, piemēram, izglītības institūciju veidus, skaitu un ģeogrāfisko izvietojumu, pedagogu izglītības līmeni, skolēnu/studentu sniegumu, izglītības finansējumu u.tml. Izglītības datu analīze ļauj novērtēt un izdarīt secinājumus par izglītības kvalitāti, identificēt labo praksi un trūkumus. Pedagogi, izglītības iestāžu vadītāji un izglītības politikas veidotāji var izmantot datus, lai pieņemtu lēmumus par izglītības organizāciju, metodēm un resursu optimālu izmantošanu, plānotu turpmākās darbības, kā arī izstrādātu problēmu risināšanas koncepcijas. 3. Informācija, kas iegūta, izmantojot zinātnes disciplīnas metodoloģijai atbilstošas datu ieguves metodes, piemēram, aptauju, interviju, dokumentu analīzi