2025. gada 25. martā Rīgas Stradiņa universitātes organizētās Zinātnes nedēļas 2025 ietvaros norisinājās pasākums “Empowering Academic Research with Microsoft: From Strategy to Practical Tips” veltīts digitālo tehnoloģiju, īpaši Microsoft rīku, lomas stiprināšanai akadēmiskajā pētniecībā. Tā mērķis bija apvienot augstskolu vadību, pētniekus un IT profesionāļus, lai dalītos pieredzē un sniegtu praktiskus padomus digitālo risinājumu pielietošanā pētniecības procesos.
Tematiskajā sesijā ar prezentāciju “Curators at the Intersection of IT, Research, and Data – Building the Research Ecosystem” uzstājās arī Latvijas datu kuratoru tīkla pārstāvji Kaspars Bērziņš un Agate Jarmakoviča. Prezentācijā tika uzsvērta Augstākās izglītības un zinātnes IT koplietošanas pakalpojumu centru atbalsta nozīme pētniecībā un datu kuratoru loma pētniecības ekosistēmā, kā arī datu kuratoru tīkla projekta līdzšinējie sasniegumi, nākotnes ieceres un praktiskā pieredze, uzsākot datu pārvaldības stratēģiju ieviešanu pētniecības institūcijās. 
Pasākumā uzstājās vairāki nozīmīgi runātāji, tostarp: 
  • Jaye Richards-Hill, Microsoft Izglītības industrijas direktore Centrālajā un Austrumeiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā;  
  • Ian Bayley, SIS Global Izglītības nodaļas vadītājs;  
  • Stefan van Aalst, anDREa B.V. direktors;  
  • Jānis Grēviņš, Augstākās izglītības un zinātnes informācijas tehnoloģijas koplietošanas pakalpojumu centra direktors.  
Dienas gaitā galvenā uzmanība tika pievērsta tam, kā digitālie rīki var efektīvi atbalstīt pētniecības procesus un attīstīt akadēmisko vidi. Īpašs uzsvars tika likts uz Microsoft mākoņpakalpojumu Azure iespējām, datu vizualizāciju un analītiku ar Power BI, kā arī mākslīgā intelekta risinājumu potenciālu akadēmiskajā darbā. Runātāji dalījās ar institucionālo pieredzi un sniedza ieteikumus, kā šos digitālos risinājumus veiksmīgi integrēt universitāšu pētniecības procesos, stiprinot pētnieku spēju strukturēt, analizēt un pārvaldīt savus datus. Diskusijās tika uzsvērta arī datu pārvaldības stratēģiskā nozīme kā pamats kvalitatīvai, atkārtojamai un starptautiski konkurētspējīgai pētniecībai.